Sunday, July 26, 2015

Pasangan Bukan Suami Isteri Dikenakan Saman Kerana Menaiki Motorsikal Bersama!



(Terengganu Terengganu 25 Julai) Majlis Adat Istiadat Melayu daripada pe pe Islam mengambil tindakan JPJ roadblock pendakwaan hanya tiga jam mengharamkan 15 pasangan tidak saudara-mara mahupun pasangan itu, tetapi jumlah itu menunggang kereta motosikal lelaki dan wanita Islam.

Usia mereka adalah antara 19 tahun hingga 27 tahun , Lembaga hendaklah menetapkan hari untuk menerima kaunseling. Jabatan Pengangkutan adalah pada waktu malam di 9-12 Mohd Sultan Road, Kuala lembaga sebelum permulaan kuat kuasa mahkamah, " 2015 Laporan Eid tindakan motosikal kereta " Islam dan Melayu Majlis Kastam Dengzhou juga terlibat, tidak terdapat hubungan yang diharamkan tetapi menaiki kereta pada lelaki Islam motosikal dan wanita. Majlis dengan mengharamkan 15 pasang lelaki dan wanita Islam mengikut peruntukan seksyen 34 pe 2001 undang-undang jenayah Islam, sesuai dengan peraturan ini , lelaki dan wanita Islam untuk bertindak jika undang-undang Islam bukanlah satu perbuatan tidak senonoh di tempat awam , jenayah yang boleh dihukum dengan denda tidak melebihi 1 RM3,000 atau penjara tidak lebih daripada enam bulan atau kedua-duanya .

Terbuka 10 348 tiket merampas motosikal
Majlis dengan awal tahun untuk mengukuhkan penguatkuasaan undang-undang , tidak berkaitan dengan darah atau mana-mana undang-undang perkahwinan lelaki dan wanita Muslim tidak dibenarkan kereta carpool motosikal , jika penyelewengan akan telah diharamkan.
Sebaliknya , pe pengarah JPJ Abdul Rahman berkata bahawa selepas tindakan penguatkuasaan , majlis dari 10 Mac hingga semalam (24 Mei) melancarkan " Laporan 2015 Eid tindakan motosikal kereta" telah diperiksa 1 satu ribu 961 kereta motosikal, motosikal diharamkan 512 kenderaan, daripada 348 tiket , motosikal merampas 10 kenderaan.
Beliau berkata agensi-agensi penguatkuasaan undang-undang yang terlibat dalam tindakan pendakwaan termasuk pe Islam dan adat istiadat Melayu dan Majlis, agensi antidadah kebangsaan , polis , Agensi Alam Sekitar dan Lembaga Keselamatan Jalan Raya .
Beliau berkata tindakan penguatkuasaan , majoriti memandu motosikal kereta lesen knight melanggar tertunggak (69 kes) , cukai jalan tertunggak (92 kes) , dan peraturan-peraturan insurans tertunggak (97 kes) .
Selain itu, beliau berkata, agensi antidadah kebangsaan dalam tindakan penguatkuasaan , ujian air kencing hasil tangkapan empat kesatria adalah positif dadah .